SEO Website Analyse om inzicht te krijgen in de potentiële groei van uw website

Website analyse

Inzicht in de potentiële groei van je website.

Een SEO plan op maat, opgesteld en uitgevoerd met ervaring!

Website analyse

Inzicht in de potentiële groei van je website.

Een SEO plan op maat, opgesteld en uitgevoerd met ervaring!

Wat is een SEO Website Analyse?

Een website-analyse geeft inzicht over de pluspunten en tekortkomingen van een website. In de analyse kijken we niet alleen naar de content en de structuur van de website. We onderzoeken ook de techniek, de gebruikerservaring en hoe de zoekmachines de website “lezen”. Met de resultaten komen we tot inzicht wat de noodzakelijke en/of gewenste acties zijn om de website te verbeteren.

De SEO analyse is de 1e stap in het optimalisatie traject van een website

Een SEO-analyse is één van de beste manieren om een website beter te inspecteren. Door de combinatie van tools en handmatige controles, krijgen we niet alleen zicht in de problemen die vindbaarheid beïnvloeden. We leren ook de site beter kennen, waardoor we een beter SEO-strategie plan kunnen opstellen.

Uit welke onderdelen bestaat een Website Analyse?

  1. Website-snelheid – Een snelle laadtijd van de pagina verbeterd de gebruikerservaring.
  2. Intern structuur – Zijn alle pagina’s op een juiste en logische wijze bereikbaar?
  3. Content – Is de juiste hoeveelheid en unieke content aanwezig op de pagina’s?
  4. Techniek – Kunnen de zoekmachine de juiste pagina’s bereiken en scannen?
  5. User Experience – Krijgt de gebruiker een optimale ervaring tijdens zijn bezoek?
  6. Ranking – Wat is de score van de website in de zoekmachines?

De noodzaak van een SEO-analyse

Waarom is een SEO-analyse noodzakelijk

Alle bovenstaande onderdelen hebben meer of minder invloed op de zichtbaarheid van de website. Met de analyse krijgen we inzicht welke verbeteringen gewenst zijn en kunnen prioriteit geven aan de verschillende opties. Het heeft namelijk geen zin om de content op de website te optimaliseren, wanneer de zoekmachines geen toegang hebben tot de pagina’s.

Na de website analyse kan het advies zijn om een diepere analyse te doen van een specifiek onderdeel. Dit om een juiste aanpak te definiëren of duidelijkheid te krijgen van een probleemgebied.